Când schimbăm pompa de apă a mașinii?

Când schimbăm pompa de apă a mașinii?

Scris de: aionescu Data publicarii: 2019-10-31

Deși pompa de apă este o piesă mică, aceasta are un rol mare în funcționarea mașinii dvs. Mai exact, pompa de apă asigură circulația lichidului de răcire al motorului. Dacă cedează, motorul se va supraîncălzi. Așadar este important ca pompa de apă să fie într-o stare bună.

Din fericire, pompele de apă sunt proiectate să funcționeze o lungă perioadă de timp. Acest lucru nu înseamnă însă că sunt indestructibile. Este util astfel să cunoaștem semnele unei pompe de apă care urmează să cedeze pentru a preveni problemele iminente de la motor.

Cum funcționează pompa de apă?

Pompa de apă este o mica piesă de metal din cadrul motorului. Aceasta circulă lichidul de răcire al motorului pentru a absorbi excesul de temperatură. Lichidul este transmis către radiator pentru răcire și înapoi către motor. Ciclul este pus în mișcare de către pompa de apă. Aceasta este angrenată de cureaua de distribuție sau de cureaua de accesorii, iar uneori este și electrică. Pompa de apă trebuie să reziste cât rezistă și cureaua de distribuție adică în jur de 100.000 de km de rulaj. Chiar dacă aceasta nu prezintă urme vizibile de uzură se recomandă ca la schimbul distribuției să se schimbe și pompa de apă. Prețul unei pompe de apă nu este mare astfel încât nu justifică amânarea. O defecțiune ar presupune demontatul întregii distribuții a mașinii și nu este foarte o alegere înțeleaptă din punct de vedere al riscurilor si costurilor.

Semne de atenționare

Iată mai jos câteva semne care prevestesc sfârșitul de viață al pompei de apă:

  • - Lichidul de răcire curge. Dacă există o scurgere a lichidului de răcire verificați de unde vine. Dacă provine de la pompa de apă înseamnă că uzura și-a spus cuvântul. Este timpul să schimbați pompa de apă.
  • - Zgomote provenite de la pompa de apă. Dacă auziți un sunet continuu de intensitate joasă precum un râșnit este foarte probabil să vină de la Curea de distribuție sau de accesorii cu urme de uzură sau sunt largi. Urmele de uzură de pe curele de distribuție sau lărgirea acestora înseamnă că pompa de apă nu mai este angrenată optim. Aceasta va fi curând în incapacitate de a-și face treaba.
  • - Martori aprinși pe bord. Dacă se aprinde martorul de antigel sau cel al temperaturii motorului ar putea avea legătură cu pompa de apă. Nu este însă musai.

Sfaturi:

  • - O baltă sub mașina într-o zi foarte călduroasa nu înseamnă că aveți probleme cu lichidul de răcire sau cu pompa de apă. Poate fi o urma de condens cauzată de aerul condiționat.
  • - Sunt cazuri în care nu veți descoperi nici scurgeri, nici zgomote, iar totul pare să funcționeze în regulă. Singura diferență este aburul care iese din capac, un lucru normal în majoritatea cazurilor, acesta fiind gândit să elimine presiunea la un moment dat.
  • - Unele pompe de apa au rotoare din plastic, iar unele substanțe de răcire sunt corozive după ce rămân fără aditivi. Aceste piese din plastic se pot uza și nu-și mai fac treaba în parametri.
  • - Atenție! Dacă nivelul lichidului de răcire este scăzut și tocmai ați oprit motorul, așteptați răcirea acestuia înainte de a adăuga apă. Daca se toarnă apă rece e posibil ca blocul motor să crape.
  • - Nu adăugați niciodată lichid de răcire nediluat în motor, se poate încălzi ușor. Urmați recomandările producătorului și amestecați-l cu apă, în funcție de model: 50/50 sau 70/30. E la fel de important să nu folosiți doar apă, punctul ei de fierbere fiind prea scăzut pentru motoarele moderne.

Dacă doriți o părere avizată și obiectivă referitoare la schimbul distribuției sau al pompei de apă sau dacă aveți nevoie de aceste operațiuni pentru mașina dumneavoastră vă așteptăm la AT Augsburg, service auto multi-marcă certificat Bosch Car Service! Mecanicii noștri auto sunt instruiți periodic și sunt bucuroși să vă ajute.

Pentru programări și ofertare vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0374 134 730 sau să ne scrieți pe email la adresa vanzari@ataugsburg.ro. Vă așteptăm!