Când trebuie schimbată distribuția motorului?

Când trebuie schimbată distribuția motorului?

Scris de: aionescu Data publicarii: 2019-07-26

Dacă cureaua de distribuție a motorului se rupe pentru că nu am înlocuit-o la timp putem compromite întregul motor. Acesta defecțiune generează costuri înzecit mai mari decât dacă am fi schimbat distribuția mașinii la timp. Este altfel imperios necesar să schimbăm cureaua de transmisie a motorului mașinii atunci când intervine uzura pentru a evita eventualele neplăceri.

Ce este cureaua de transmisie?

Pe scurt, cureaua de transmisie asigură sincronizarea între diversele părți pe care motorul le antrenează – arbore cotit, arbore cu came, pompă de apă, alternator.

Aceasta controlează deschiderea și închiderea valvelor de la cilindri pentru a asigura combustia corectă a motorului. Astfel, rolul său principal este de a deschide și închide valvele la momentul potrivit. Ca orice piesă a autoturismului dumneavoastră aceasta se va uza.

Dacă apar crăpături sau dacă se lărgește  se poate rupe în orice clipă inducând costuri de reparație foarte mari. Dacă mașina este mai veche s-ar putea să nici nu merite să o mai reparați.

Cât de des trebuie schimbată cureaua de transmisie?

Nu există un consens referitor la când trebuie schimbată cureaua de transmise printre producători de mașini și mecanicii de service. Acest lucru se întâmplă deoarece fiecare motor vine cu recomandări diferite de la producătorul său. Acestea diferă în funcție de perioadă sau numărul de kilometri rulați.

Astfel, putem vedea diferențe majore la recomandarea de schimbare a distribuției. Unii producători recomandă un kilometraj de până la 70.000 de kilometrii, alții chiar mai mult ajungând chiar și la 120.000 de kilometrii, dar aceasta este valoarea maximă care nu este recomandat să se depășească.

Și referitor la perioada de service există diferențe de la 6 la 10 ani. Manualul autovehiculul este un reper bun pentru a avea claritate referitor la când se schimbă distribuția, dar trebuie ținut cont de faptul că rulajul din România este de multe ori mai provocator decât cel din Europa de Vest sau din Asia. Deci e nevoie și de bun simț și de anticipare.

În situația în care cureaua de distribuție se rupe înainte de schimbul acesteia, în cel mai bun caz veți scăpa cu doar câteva supape îndoite. Desigur, noi ştim că acest lucru se întâmplă foarte rar. Printre lucrurile care se întâmplă mai des putem enumera: fisurarea blocului motor, afectarea vilbrochenului, distrugerea chiuloasei sau spargerea pistoanelor. Reparaţia unui motor avariat costă de 4 ori mai mult decât înlocuirea kitului de distribuţie. Adesea e mai convenabil să schimbăm motorul decât să-l reparăm.

Cât costă schimbul distribuției auto?

Factura schimbului distribuției motorului include atât piese de schimb (curea de distribuție, rola întinzătoare, materiale mărunte, pompă de apă), dar și manoperă de service de câteva ore. Această operațiune se poate face de obicei în 2-3 ore. Bineînțeles costul total depinde și de marca mașinii. Piesele pentru mașini premium sunt de obicei mai scumpe indiferent dacă optăm pentru piese originale sau aftermarket.

Pentru că operațiunea de schimb a distribuției este o operațiune mai complexă care nu se face în fiecare zi, este recomandat ca odată cu schimbarea curelei și a rolei întinzătoare să se schimbe și pompa de apă. Nici aceasta nu rezistă mai mult de 8-10 ani sau 100.000 de kilometrii și nici nu are un cost mare de achiziție. Astfel costul unei operațiuni de schimbare a distribuției pornește de la 1200 de lei și poate ajunge la dublul sau triplul acestei sume.

Dacă doriți o părere avizată și obiectivă referitoare la schimbul distribuției sau dacă e nevoie de această operațiune pentru mașina dumneavoastră vă așteptăm la AT Augsburg, service auto multi-marcă! Mecanicii noștri auto sunt instruiți periodic și sunt bucuroși să vă ajute.

Pentru programări și ofertare vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 0374 134 730 sau să ne scrieți pe email la adresa vanzari@ataugsburg.ro. Vă așteptăm!